Kugelhopf cu nuci si carob

12 Nov

Se apropie sărbătorile de iarna, deci vremea cozonacilor. Am căutat o reţetă de cozonac pe care să-l poată mânca şi Victoria, am modificat-o pe ici pe colo şi acesta este rezultatul. O să încerc să-l fac şi cu maia, sper să fie la fel de delicios:)

1. Preferment- sponge

faină albă 650…………………..78g

drojdie instant…………………4g

lapte la temperatura camerei………121g

Se amestecă toate ingredientele până se omogenizeaza, se lasă la temperatura camerei aprox. 30min (până se vede activitate în borcan) şi se dă la frigider peste noapte.

2. Aluatul

faină albă 650…………………….392g

zahăr nerafinat……………………40g

drojdie instant…………………….3g

sare…………………………………..6g

ouă mari (reci)…………………….2buc.

lapte la temp. camerei………….60g

unt nesărat, moale……………….70g

Într-un bol se amestecă făina, zahărul şi drojdia. Se adaugă sarea şi se încorporează. Amestecul astfel obţinut se împraştie peste preferment şi se lasă la temperatura camerei între 1-4h. În acest timp, prefermentul va face găuri în faină, semn că respiră.

După cele maxim 4 ore, se adaugă ouale, untul şi laptele şi se frământă până ce aluatul devine fin, elastic şi lucios. Va fi şi puţin lipicios, dar nu cât să se lipească pe degete.

3. Se lasă 30 min aluatul să se odihnească

Se înfăinează blatul, se dă formă de boule, se acoperă cu o pungă de plastic şi se lasă 30min să se odihnească, sau până devine foarte elastic.

4. Umplutura

carob…………………….30g

zahăr nerafinat………..2linguriţe

nucă măcinată…………30g

ou…………………………1buc

Se amestecă toate ingredientele.

5. Umplerea aluatului şi dospirea

Se întinde aluatul cu un făcăleţ. Umplutura se întinde pe toată suprafaţa aluatului. Se rulează şi se pune în tava de cozonac, unsă cu unt şi tapetată cu faină. Se lasă la dospit între 40min si 1h 1/2, în funcţie de temperatura din casă.

5. Preîncălzirea cuptorului

Cuptorul se preîncălzeşte cu piatra de copt în el, la 200grade.

6. Coacerea

Pe piatra de copt se introduce tava cu aluat şi se lasă aproximativ 50 min. După primele 30min întoarcem tava. Se scoate din cuptor, se lasă la racit. Se serveste cu unt sau iaurt.

3 Responses to “Kugelhopf cu nuci si carob”

  1. Alexandra Dumitru November 18, 2012 at 8:58 AM #

    Ce bine suna! Chiar ieri imi cerea cea mica sa ii fac cozonac. Am preparat prefermentul de dimineata devreme si il finalizam dupa-amiaza. Abia astept sa vad cum o sa fie! 🙂

    • Viv November 23, 2012 at 8:27 AM #

      Cum a iesit? I-a pacut celei mici?

      • Alexandra D November 23, 2012 at 8:53 AM #

        Daaa! Multumim pentru reteta. Am fost ocupati cu mancatul si n-am mai reusit sa raspundem 🙂 A mancat si cea mica de 3 ani, piticul de 1 an si eu. Tati l-a “impodobit” cu magiun. Asteptam si alte retete dulci cu preferment. Sa aveti un weekend fain! 🙂

Leave a Reply

