Croissante cu apă de trandafiri

28 Feb

M-am tot gândit ce să fac de Dragobete, sa aibă în comun maiaua şi florile.  Inspirată de croissantele lui Chad Robertson şi de trandafiri am zis să încerc un mix bun. Şi am reuşit să fac cele mai bune croissante pe care le-am mâncat până acum! Se potrivesc şi cu ziua minunată de azi şi cu începutul de primăvară.

Maia-preferment

Maia matură                            10g

Făină                                          60g

Apă                                             60g

Poolish

Drojdie uscată                        1g

Făină                                          76g

Apă                                             76g

Ingrediente

Lapte                                         140g  ………….36%

Apă de trandafiri                   30g…………….8%

Maia                                           113g……………30%

Poolish                                     151g……………40%

Făină albă de 650                377g…………..100%

Sare                                            7g………………1.8%

Zahăr                                         32g……………..8.5%

Drojdie uscată                        3g ………………1%

Unt nesarat, rece                  151g……………40%

Metoda

1. Maiaua se prepară cu 10-12h înainte. Se pregăteşte poolish-ul şi se lasă la frigider peste noapte. Maiaua şi poolish-ul sunt gata dacă trec testul de plutire. Ia o bucăţică mică din fiecare şi pune-le în apă, dacă plutesc sunt gata, dacă nu, se mai lasă.

2. Laptele trebuie să fie la temperatura camerei. Acesta se pune într-un vas, se adaugă maiaua şi poolish-ul, se amestecă. Se adaugă celelalte ingrediente: făina, sarea, zahărul, drojdia. Se amestecă până nu mai sunt urme de făină uscată.

3. Se lasă la odihnă (autoliză) 25-40min;

4. Se frământă până când glutenul se dezvoltă moderat;

5. Se întinde cu făcăleţul într-un dreptunghi, se pune într-o folie de plastic şi apoi în tavă şi se dă la frigider 2-3h;

6. Chiar înainte de laminare se taie untul rece în bucăţi şi se întinde cu făcăleţul pe o foaie de copt astfel încât să se formeze o masă compactă. Se încorporează 30-40g făină în unt, pentru a deveni compact şi maleabil.

_DSC0704-2

7. Se întinde aluatul scos de la frigider.

_DSC0707-2

8. Se pune untul peste aluat la 1/3

_DSC0709-2

9. Se împachetează aluatul ca o scrisoare, se apasă cu mâna şi se întinde iar cu făcăleţul. Se face iar o împachetare, se pune în folie de plastic şi se dă la frigider. Aceasta e prima împachetare.

_DSC0711-2_DSC0720-2

10. După o oră se scoate de la frigider, se întinde şi se mai face o împachetare. Se bagă în folie şi se lasă la frigider 1h.

11. Se mai face o împachetare şi se bagă la congelator pentru minim 3h, maxim 3 zile.

12. Se scoate de la congelator şi se lasă la frigider peste noapte.

13. Aluatul rece se întinde cu făcăleţul, se taie în formă pentru croissant, se rotesc şi se lasă la temperatura camerei 1-2h, până creşte cu 50%.

_DSC0323

14. Se ung cu amestec de galbenuş şi smântână şi se bagă la cuptor la 180C timp de 25-30min.

_DSC0330-2

_DSC0333

Pare mult, chiar e, dar merită. Dacă îţi plac croissantele încearcă reţeta asta! Aştept poze de la voi:)

_DSC0348 _DSC0354

P.S. Am facut o serie cu 20g de faina integrala, au iesit la fel de bune!

11 Responses to “Croissante cu apă de trandafiri”

  1. amintiridinbucatarie March 4, 2013 at 9:14 AM #

    de mult timp incerc sa fac si eu , postarea ta imi da curaj sa nu mai stau pe ganduri 😛

    • Viv March 4, 2013 at 10:17 AM #

      prima data nu mi au iesit prea bine, ca aspect, dar am insistat si rezultatul e pe masura:). succes

      • kimera March 13, 2013 at 2:34 PM #

        buna, wow, caut demult o reteta de croissante, arata super! as vrea sa fac reteta, dar nu prea inteleg cum se fac impachetarile, precum SF? eu nu folosesc deloc drojdia, este neaparat necesara?

      • Viv March 16, 2013 at 2:53 PM #

        buna,
        impachetarile nu sunt ca la SF, aluatul se intinde cu facaletul. Drojdia nu influenteaza calitatile aluatului doar il ajuta sa creasca, aluatul dospeste suficient de mult dar maiaua nu cred ca e suficienta ca sa creasca aluatul in timpul scris in reteta, iar daca dospesti mai mult ies acrisoare. am gasit recent o reteta doar cu maia si o s o incerc, te tin la curent:)

      • Alina March 17, 2013 at 7:41 PM #

        Abia astept reteta doar cu maia, sunt sigura ca vor iesi incredibile!

  2. Magda April 26, 2013 at 8:38 PM #

    Super reteta Viviana! Multumim de share :). O incerc si eu azi, sper sa iasa…Intrebare: apa de trandafiri poate fi inlocuita cu altceva? Sau mai bine zis la ce foloseste – aroma sau modifica aluatul in vreun fel?

    • Viv April 28, 2013 at 10:06 AM #

      apa de trandafiri poate fi inlocuita cu lapte sau cu apa de portocale. eu am folosit o pentru aroma. poti sa incerci si cu ceai verde, o sa schimbe culoarea aluatului. spor!

  3. Monica July 1, 2013 at 8:17 PM #

    Ciau Viv! Ai reusit sa testezi reteta fara drojdie in compozitie? Merci!

    • Viv July 1, 2013 at 9:23 PM #

      Am folosit drojdie doar la poolish, restul am scos o. Au fost la fel de bune:. Drojdia din poolish este foarte putina la cantitatea mare de faina, deci nu e nicio problema!

  4. Aurica December 11, 2013 at 1:56 PM #

    suna bine reteta asta, ma uit la poze si deja mi-a facut pofta, mai ales la cat de pufoase arata si delicioase…mmmmmmm! 😀

Trackbacks/Pingbacks

  1. Butter block pentru Croissante | De-a brutaria - August 16, 2013

    […] când am descoperit plăcerea foietajului nu am mai putut să mă opresc. Am citit tot ce am prins în mâna despre croissante, danish şi […]

Leave a Reply

