Sourdough waffles

22 Apr

waffles cu maia, gaufre cu maia, sourdough waffles

Ingrediente

pentru preferment:

240 g făină

30 g zahăr brut

450 g smântână

240 g maia de hidratare 100%

—-

 

2 ouă

50 g unt topit/ulei

1/2 linguriță de sare

o linguriță praf de copt

 

1. cu o seară înainte (8-12 ore) pregătiți un preferment din maia, făină, smantână și zahăr.

2. Păstrați peste noapte prefermentul într-un bol acoperit la temperatura camerei

3. Amestecați ușor prefermentul  cu ouăle și untul topit. Adăugați sarea și praful de copt.

4. Coaceți folosind aparatul pentru waffles*. Dacă nu aveți unul, le puteți transforma în pancakes cu ajutorul tigăii pentru clătite.

5. Serviți-le calde cu toppingul preferat.

(*Eu mi-am cumpărat unul din Lidl. A costat 60 de lei si are 3 ani garanție! M-am descurcat excelent cu el)

 

Notă:

Daca aveți prin frigider/congelator afine, adaugați 2 pumni la compoziția finală; o să obțineți un rezultat încântător!

 

 

 

 

 

2 Responses to “Sourdough waffles”

  1. Adriana C April 23, 2013 at 9:43 AM #

    Super faine .Se pot face si cu un sandwich maker care are si placutele respective ,dar ies de forma dreptundhiulara.Am facut mai demult , tot cu maia ,si am sa repet in curand experienta .

  2. tanaseaurica December 19, 2013 at 4:53 PM #

    asa mic dejun sa tot mananci, dar nu numai de dimineata, oricand ai pofta de ceva pufos si simplu, arata foarte bine 😉

Leave a Reply

