Brioşe cu maia, în coajă de ou

2 May

_DSC4632

Am primit de la prietenii noştri de la Albiniţa o miere delicioasă.  M-am tot gândit la o reţetă la care să o folosesc ca îndulcitor şi lucrurile s-au lăsat aşteptate. Clătitele erau prea banale, pâinea cu unt ieşea din discuţie. Am tot căutat, s-a apropiat Paştele si mi-am amintit de o reţetă mai veche de brioşe în coajă de ou. Am adaptat reţeta pe ici pe colo, ca să-mi fie pe plac şi iată ce a ieşit. Noi suntem foarte încântaţi!

Compoziţia pentru 6 ouă:

30g maia hidratare 100%

45g făină

80g ciocolată amăruie

65g unt

3 ouă

100g miere

1 1/2 lingură cacao

1/2 linguriţă de praf de copt

un praf de sare

Pregătirea ouălor

Cu un tirbuşon se dă o gaură în partea de jos a oului, prin ea se scurge conţinutul. Se spală sub jet de apă şi se scufundă pentru jumătate de oră într-un vas cu apă cu sare.

_DSC4591

Compoziţia

1.Se cern ingredientele uscate.

_DSC4602

2. Untul se topeşte la foc mic şi se adaugă ciocolata. Se amestecă până când se topeşte. Amestecul se lasă la răcit.

3. Într-un blender se amestecă ouăle cu mierea.

_DSC4642

4. Se toarnă amestecul de unt cu ciocolată.

5. Se adaugă maiaua şi cojile de portocală.

_DSC4615

6. Se adaugă ingredientele uscate.

7. Se lasă 1h la temperatura camerei.

8. Cu un sprit se introduce crema în coaja de ou 3/4, se aşează în forma de brioşă. Pentru echilibru se poate fixa cu o folie de aluminiu.

9. Se bagă la cuptor la 180C timp de 20min.

_DSC4633

Asta a fost povestea ouălor noastre de Paşti, ouă cremoase de ciocolată.

Sărbători fericite!

5 Responses to “Brioşe cu maia, în coajă de ou”

  1. kimera May 3, 2013 at 11:12 AM #

    wow, interesant! nu stiam ca se poate folosi si coaja oului ca forma. poate data viitoare folosesti rapadura, mierea incalzita peste 60grade, nu numai ca-si pierde toate proprietatile, devine si toxica.

  2. Viv May 3, 2013 at 11:20 AM #

    si eu stiam la fel, dar nu am gasit nicaieri dovada si explicatia scrisa ca “mierea e toxica pentru ca…”. am aflat ca isi pierde din calitati dar nu devine toxica. daca ai un link care sa explice stiintific ce se intampla te rog sa mi l dai si mie. multumesc!

  3. Aurica December 11, 2013 at 1:52 PM #

    imi place ideea asta cu ouale, chiar nu ma asteptam sa iasa asa de bine si de gustoase, bravo 😉

Leave a Reply

