Despre bannetoane

29 May

_DSC5436

De când am început să fac pâine am căutat o modalitate accesibilă pentru a o dospi. Am trecut prin mai multe variante de “banetoanne”, unele profesionale altele improvizate. Sa va spun ce caut eu la un banneton: sa creasca paine bine in el, sa fie accesibil ca pret, sa reziste in timp, sa ocupe putin loc in frigider. Ce-mi doresc eu de la un banneton?  După toate variantele m-am orpit, momentan, la coşul de pâine de la Metro, singurul dezavantaj e ca ocupă mult spaţiu dar la celelalte cerinţe este în top. Pun mai jos un tabel ca să vedeţi mai clar cum au evoluat bannetoanele mele.

 

bannetoane-comparativ

Banneton din trestie. Foto sourdough.com

banneton_before_after_washing_photo

 

6 Responses to “Despre bannetoane”

  1. Adriana C May 30, 2013 at 6:44 AM #

    Din cate stiu in Metro se vand la set, cat costa insa nu mai stiu . Ce cantitate de aluat incape intr-un cos ca al tau ,poti sa-mi spui ,te rog ?
    Eu am un singur cos facut din rachita cu panza protectoare , luat din Cora si de care sunt destul de multumita .In el incape un aluat de 1,5- 2 kg, dar vreau sa-mi procur inca 2 bannetoane mai mici , pentru cca 0,75 kg aluat .

    • Viv May 30, 2013 at 6:52 AM #

      Setul este de 4 si costa 31 lei. Eu pun aluat de 650g dar le apreciez ca sunt de 1kg.

      • Adriana C May 30, 2013 at 7:35 AM #

        OK, multumesc .

  2. Melcul Bucatar December 3, 2013 at 12:32 PM #

    Stiti cumva daca aceste cosuri de paine se mai gasesc la Metro? Cosul vine cumva cu tot cu invelisul de in?

  3. dina January 30, 2015 at 3:46 PM #

    Buna ziua. Imi puteti spune, va rog, puneti aluatul in acest banetone invelit cu pinza? Adica se primește ca pinea e pe pat de pinza?

    • Viv April 2, 2015 at 8:29 PM #

      Aluatul se pune in banetonul cu panza ca sa dospeasca, cand dospirea este gata painea se rastoarna pe un tocator din lemn si se baga in cuptor pe piatra de copt.

Leave a Reply

